Naar Bira

24 september 2014 - Bira, Indonesië

De reis verliep deze keer zonder ziekte en brand, dus voorspoedig. Van Sengkang in het binnenland naar Bone aan de kust en langs de kust naar beneden. Veel oponthoud door werk aan de weg maar uiteindelijk helemaal onderaan/zuid. Dan nog een flink eind naar de kaap op het uiterste zuidwesten. Daar teleurstelling, duinlandschap zo anders als de pracht van bergen en sawah's. We moeten ons even anders in stellen. We wilden hier bij komen, zwemmen en lezen - nog geen boek gezien! Nu verlangen we terug naar schoonheid.
Gelukkig vinden we in de avond een restaurantje, Salassa, van een héél lieve mevrouw en door haar raken we weer vol goede moed. De volgende ochtend is Gerda jarig! We ontbijten in de mooie tuin van dit hotelletje waar we kamer b.g. met terras hebben. Sambo komt er bij en ondanks taalprobleem leidt dit tot de komst van Anjas, die Engels spreekt en ons met van alles helpt. We maken programma voor de komende dagen. P.S. we moeten soms tussentijds opslaan omdat anders programma vast loopt, we maken het dan later af, wetenniet hoe dat er bij jullie uit ziet

1. Nikita:
    24 september 2014
    Van harte gefeliciteerd Gerda. Leuk dat jullie Salassa hebben gevonden. Inderdaad een ontzettend lieve vrouw, en ze kan goed koken! Maak er toch wat leuks van in Bira!
  2. Betty:
    Dag lieverds
    Wat een prachtige reis maken jullie.
    Voor jullie verjaardagen prachtig
    Om nooit meer te vergeten
    Knuffel
  3. Nel van Vliet:
    24 september 2014
    Lieve Gerda, alles gaat mis, ik hoop dat dit lukt.
    een hele fijne verjaardag , diva en nel
  4. Ada:
    Dag lieve jarige Gerda
    Bij ons begint de dag en ben je dus nu pas jarig.
    Jullie maken er elke dag al een feestje van met zo nu en dan een teleurstelling, maar kan dat niet op elk feestje gebeuren?
    Je ziet er stralend en relaxed uit bij je bloementafel.
    Zo zie ik je graag.
    Warme verjaardagsomhelzing!
  5. R. de Weerd-Vis:
    24 september 2014
    Zie mijn felicitatie hier niet terug. Staat onder die mooie verjaardagsfoto van jou.
  6. Harrie/Monique:
    24 september 2014
    Lieve Gerda en Peter, van harte gefeliciteerd. Gerda ik las dat je haast in vlammen was opgegaan. Let je wel een beetje op! Hilarisch. Geniet van jullie prachtige tocht. We lezen met plezier jullie verhalen.
    Groeten ook van Monique. Haar vader is geboren op het eiland Bula. Dus we lezen met meer dan gemiddelde belangstelling.
  7. Michiel:
    24 september 2014
    Lieve Gerda, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Mooie foto. Het leven is een feest maar je moet wel zelf de bloemen op tafel leggen ;-) Maak er wat moois van in Bira.

Hartelijke groet, ook voor Peter natuurlijk,

Hilda, Michiel, Marit, Jelmer
  8. Janneke Fey:
    24 september 2014
    Gefeliciteerd lieve Gerda, en jij ook Peter met je partner. Wat een bijzondere verjaardag Gerda, samen met Peter op Sulawesi. Straks hef ik het glas op jullie met de wens dat jullie nog heel veel schoonheid en geluk mogen beleven. Warme groet, Janneke
  9. Gerard:
    24 september 2014
    Nog een keer: sixty four echt woar vul plezeer en een mooi joar met vul bleumkes..!!!
    Gerard
  10. Eric:
    24 september 2014
    Lieve Gerda, van harte gefeliciteerd met deze mooie en gedenkwaardige verjaardag. Samen op reis, samen jarig, samen beleven en genieten en samen de generale voor jullie 'biggie anni' volgend jaar.....ahum. Natuurlijk ook de felicitaties van Marike (nu in Tanzania) en van de kinderen. Rosa zei net je te zeggen: kom je weer gauw ? Met liefs van ons 4-en !!