DE KUST EN ZEE VAN BIRA

27 september 2014 - Bira, Indonesië

Bij aankomst hier dank ik aanvankelijk, net Griekenland hier. Maar het is echt zo anders. Het witte zand op het strand is wit wit en voelt heel zacht als meel aan je voeten. Nergens op de wereld blijkt het strandzand zo fijn te zijn als hier in Bira. Eeuwenlange golfslag die bergen witte stukken koraal fijnmaalden, dat is het. Maar de vissers vissen en varen anders en er zijn andere bootjes. Dekustlijn is echt indonesisch met hun typische hoge hoge huizen met vele hoge palmbomen ernaast. Maar dan de mensen die zijn allemaal flink bedekt. De meeste vrouwen dragen lange jurken en hoofddoeken . Daar gaan ze ook mee het water in, als ze er in gaan. Ook jongeren zijn dik gekleed en gaan volledig bedekt de zee in. Van toeristen wordt meer bloot gedoogd, maar dan liever wel verderop gaan zitten. Peter noemt het lappen, daar komt er weer. één met lappen. Ze wapperen in de wind, zeker op een scooter. Vandaag snorkelen we, bij het eiland Liukhan, tegenover Bira. Dat is fantastisch, om het koraal in vele varianten onder je te zien.

1. Nel van Vliet:
    27 september 2014
    Wat een prachtig verhaal, ik proef de sfeer. Jullie genieten
  2. R. de Weerd-Vis:
    27 september 2014
    Nooit van gehoord, zo.n wit strand, maar door het verhaal over
    de oorsprong begrijpelijk. Al die lappen ook nooit gezien.
    Heb het idee dat jullie vandaag echt wat rust houden.
    Ben benieuwd naar straks nog meer verhalen en foto's na thuiskomst. Zal jullie niet direct overvallen hoor.
  3. Hieke Veenstra:
    27 september 2014
    Wat een bijzonder verhaal Gerda. En ook de rust die er uitstraalt, het moet daar heerlijk, onvergetelijk zijn. Wat fijn dat jullie zo van de zee en het fijne strand genieten en van de mensen natuurlijk. Hier wordt het al weer herfst! Mooie kleuren en prachtig weer. Liefs D&H
  4. Janneke Fey:
    28 september 2014
    Wat fijn dat jullie zo genieten! Warme groet,
    Janneke