Sulawesi september 2014

11 september 2014 - Makassar, Indonesië

Op 10 september vliegen we naar Singapore met Singapore Airlines. Na een korte stop vliegen we verder met Silk Air enarriveren donderdag 11 sept 11.15 uur in Makassar, Sulawesi.

Het was een heeeele lange reis (nou ja, 14 uur) met maar dan ben je ook meteen in een andere wereld. Singapore Airport, mega-groot, kleurrijk, veel bloemen en planten en ja, veel Aziaten. Viel ons op dat het rustiger publiek was dan we zagen op eerdere reizen in Brazilië en in Afrika, minder kleurrijk. Van daar verder met een vrijwel leeg vliegtuig naar Makassar. De plaats waar ik bijna 59 jaar geleden geboren ben. Heel bijzonder omdat een woord dat altijd bij me hoorde nu opeens een inkleuring krijgt. Tegelijk ook gewoon, daar zijn we dan, je kunt moeilijk de grond kussen op een betrekkelijk lelijk vliegveld. We hadden gekozen voor de luxe om ons af te laten halen door een taxi, nou, daar stond een man met een bord met onze naam er op, wat een luxe. Over een tolweg langs lelijke gebouwen (veel golfplaat!) een heel drukke stad in met overal verkeer. Modern hotel, Favehotel, gekozen om juist in deze eerste dagen in een drukke en warme stad niet al te veel uitdaging aan te gaan. Prima plek en de door ons geuite wens van een kamer met seaview werd zowaar vervuld. Dat we daarnaast aan een knetterdrukke doorgangsstraat zitten - smal straatje maar wat een verkeer - het zij zo. Het gegalm vanuit de moskeeën is ook wel echte couleur locale. Zeezicht en naast ziekenhuis Stella Maris uit koloniale tijden. Echt spectaculair is dat aan de achterkant uitzicht is op het parkje aan de Jalan Sultan Hassanudin waar ik met mijn ouders  heb gewoond.

Morgen verder met verslagje van de avond.

1. Nikita:
    11 september 2014
    Leuk Peter en Gerda! Ik zie het helemaal voor me en kan me nog goed herinneren hoe Joep en ik daar 1,5 jaar geleden liepen. Geniet van de mooie zonsondergangen die jullie ongetwijfeld vanuit jullie kamer kunnen zien! Liefs van ons uit Breda
  2. Eric:
    11 september 2014
    He globetrotters, goed om te lezen dat jullie ter plekke geland zijn en de eerste indrukken aan het opzuigen en het delen zijn. geniet er van !
  3. Lieneke:
    12 september 2014
    Fijn dat jullie goed overgekomen zijn! Nu kan het dan beginnen! Geniet ze!
  4. Hieke Veenstra:
    12 september 2014
    14 uren gevlogen is een lange zit, had je genoeg beenruimte Peter? Heerlijk dat jullie een fijne kamer hebben met view op zee en parkje Jalan Sultan Hassanudin, je kindertijd. En wij, wij hebben een nieuw dak! Geniet maar van alle moois, liefs uit Yde
    Diek en Hieke
  5. Janneke Fey:
    16 september 2014
    Fijn dat jullie een goede reis hadden en in ieder geval de zee kunnen zien. Nu nog erin zwemmen. Heb het goed. Liefs,
    Janneke