In kort bestek

20 september 2014 - Rantepao, Indonesië

We maken nog weer een mooie, korte wandeling.
Hiermee een eind aan de afspraak met Budi als gids.

Vrijdag lopend samen naar Bolu, plaats 2 of 3 km verderop. Hier is een buffelmarkt, je weet niet wat je ziet, buffels en bazen, zó veel.
Ook een warenmarkt waar alles wordt verkocht wat je kunt bedenken. We zijn er uren. Terug in een khijang, soort taxi maar dan kunnen er meer mensen in stappen.

Dan maken we tóch nog een deal met Budi voor zaterdag, reizen met openbaar vervoer ( kostenbesparend) en dan wandelen bij Bututumonga op berg Sesean.in Noord- Toraja deze keer. Ook weer een prachtige tocht. Morgen gaan we Toraja verlaten, het was fantastisch om hier te zijn. Als grote luxe gaan we reizen met auto met chauffeur! Met Sambo, 3 dagen. De reis is anders nogal gecompliceerd. Geen aircobus maar veel zelf regelen en overstappen, met khijangs en bemoos, minibusjes die pas vertrekken als ze vol zijn. Dat was vandaag twee keer een uur. Dus als echte miljonairs. Dit kost dan ook 2.8 miljoen rupiah! Maar dit is ongeveer 190 euro, dus op te brengen.

1. Nel van Vliet:
    20 september 2014
    Fantastisch al die beesten en mensen, wat een super avontuuur
  2. R. de Weerd-Vis:
    20 september 2014
    Superverstandig. Reizen met auto en chauffeur. Had ik al eerder gehoord.Mag van je moeder ha-ha-ha.Zojuist terug van Terschelling. Auto op de boot -zonder chauffeur- zelfde prijs.
    Geniet van de luxe. En ik wens jullie een mooie tocht.
    Dag schatten.