Reis naar Sengkang

21 september 2014 - Sengkang, Indonesië

8.00 uur vertrek met de auto. Door de bergen dwars het eiland over richting Palopo aan de kust. Na duizend bochten is Gerda wat misselijk en wil even ergens wat drinken en naar een toilet. Omdat Sambo weinig Engels kent is communicatie weinig subtiel. Hij stopt dus abrupt voor een erg simpele warung/stalletje aan de weg. Nou ja, vooruit. Gerda mag door ruimte achter waar o.a. gekookt wordt naar hokje met hurkwc. Even later geschreeuw, paniek. Ik kijk om, vlammen, gasstel en gasfles in brand. Probeer wc te bereiken, wordt -terecht - tegen gehouden, ik schreeuw "Gerda, brand, kom er uit!" en daar komt ze, broek half los. Net dan gooit iemand - hoe snap ik nog niet - na veel bluswerk alles naar buiten. Gevaar gekeerd. Nou, dat was wel even bij komen. Reis je de hele wereld over om bijna te eindigen bij een toiletstop in Palopo.
Hierna weg vervolgd. Prachtig, overal. Veel te zien, paar stops voor foto's en lunch (very local and dirty) en zijn in namiddag in Sengkang. Hotel modern, middenklasse, wat comfort, niet zo lief als ons vieze huisje in Rantepao. Er is een apart slaaphuis voor drivers, kennelijk bij onze prijs in. Morgen 06.00 uur met bootje het meer op.

1. Nel van Vliet:
    21 september 2014
    Wat vreselijk akelig en eng, zielige Gerda, vrder maar weer genietne
  2. Janneke Fey:
    21 september 2014
    Gefeliciteerd met de goede afloop! xJx
  3. Liesbeth:
    21 september 2014
    Wat leuk om bij terugkomst van vakantie jullie reisverhalen te kunnen lezen! Wat een fantastische reis maken jullie en wat zullen jullie genieten. Nog heel veel plezier - van nu af aan volg ik het ook!
    XXX Kees en Lies
  4. R. de Weerd-Vis:
    21 september 2014
    Nou dit is wel heel spannend. Wat een schrik. Arme Gerda.
    De - beschermengelen- waren dus wel bij jullie...
    Nu maar lekker varen op het meer. Kun je bij onheil in het water springen,want zwemmen kunnen jullie ook.
    Hoop dat jullie kunnen slapen na zo´n heftige ervaring.
  5. Jokeaarnink:
    Nog een x
    Gaat goed hier
    Ik zie t helemaal voor me. Gerda"ogotegot wat gebeurt hier?" En Peter beredderend. Gebeurt daar natuurlijk regelmatig. Een keuken in de vlam. Fijn om te lezen dat jullie zo genieten .. Hier ok liefs van Lex en joke
  6. Ria:
    22 september 2014
    Reisverhalen erg interessant. Kun jij zo hard schreeuwen Peter dat je boven dat lawaai uitkomt als er brand is?
    Hier is alles goed.
    Morgen ga ik naar Joke.
    Nog een goed reis en al aan de warmte gewend een beetje?
    Ook een dagje niks doen, is heerlijk! Liefs Ria
  7. Gerard:
    22 september 2014
    Tis natuurlijk vreselijk wat er had kunnen gebeuren, maar Gwan kon een lachje ook niet helemaal onderdrukken ( ook door de wijze waarop Peter schrijft) en hij had Gerda nog willen zeggen : als je daar reist: geen broek aan maar rok of jurk, da's wat makkelijker bij hurkwc's. Hij had je toch een klein reisgidsje mee moeten geven. By the way ook leuk om te lezen dat het goed is met Joke. Ga haar gauw bellen.

Groeten.